Έτσι διέλυσε ο Τραμπ ολόκληρο τον οικονομικό μηχανισμό της Κλίντον...


Η προεκλογική εκστρατεία των Ρεμπουπλικανών στοίχισε λιγότερο από τα μισά εκείνων που ξόδεψε η υποψήφια των δημοκρατικών Χίλαρι Κλίντον. Σαφώς πολύ λιγότερες οι διαφημίσεις στην τηλεόραση, ακόμα και σε "κρίσιμες" για την προεκλογική "μάχη" πολιτείες. Ακόμα και αν γνωστοί δωρητές ενίσχυσαν τον Τραμπ τις τελευταίες ημέρες, τα "βαριά" ονόματα των υποστηρικτών του, αλλά και άλλων πολιτικών ομάδων συγκέντρωσαν σχετικά ασήμαντα ποσά σε σύγκριση με τις ομάδες της Κλίντον.

Ο Τράμπ έφτασε την Κλίντον σε "αμφιλεγόμενες" πολιτείες όπως τη Φλόριντα, Βόρεια Καρολίνα, το Οχάιο και Πενσυλβάνια και της "άρπαξε" το Βισκόνσιν "μέσα από τα χέρια", μια πολιτεία που υπολογιζόταν από τους δημοκρατικούς αλλά και τους δημοσκόπους ως προπύργιο της Κλίντον κατά του Τραμπ. Υποσχέθηκε ότι θα "στραγγίξει το βάλτο" που είναι η Ουάσινγκτον και οι λομπίστες της μαζί με τους επαγγελματίες πολιτικούς της.

Η σχέση του Τράμπ με το μεγάλο κεφάλαιο
Από την πρώτη ημέρα της προεκλογικής καμπάνιας του Τραμπ, όταν κατέβηκε την κυλιόμενη σκάλα στον προσωπικό του ουρανοξύστη (Trump Tower), για να ανακοινώσει την υποψηφιότητά του, είπε στους ψηφοφόρους ότι θα ήταν διαφορετικός. Τα έβαζε με το κατεστημένο - τόσο το Ρεμπουπλικανικό όσο και εκείνο των Δημοκρατικών.
Οι πολιτικοί "ελέγχονται πλήρως - ελέγχονται πλήρως από τους λομπίστες, από τους χορηγούς και από τα ειδικά συμφέροντα", δήλωσε. Αυτή ήταν η μεγάλη του υπόσχεση που έδινε καθ' όλη την προεκλογική του εκστρατεία.
"Πραγματικά συμπαθώ τους αδελφούς Κόχ (μέλη της προεκλογικής μου ομάδας), αλλά δεν θέλω τα χρήματά τους ή οτιδήποτε άλλο. Δεν μπορούν να επηρεάσουν τον Τράμπ!" τουίταρε...
Εν τω μεταξύ οι ρεμπουπλικανοί αντίπαλοί του ξεχύθηκαν ακολουθώντας τα ίχνη του χρήματος, αναζητώντας επίσημους υποστηρικτές και φλερτάροντας με μεγάλους χορηγούς.
Τα χρήματα δεν βοήθησαν, οι επίσημοι υποστηρικτές δεν ήσαν αρκετοί και ο Τράμπ χλεύαζε ατελείωτα τους αντιπάλους του για "γλύψιμο" μεγάλων χορηγών.
"Εύχομαι καλή τύχη σε όλους τους υποψήφιους Ρεμπουπλικανούς που ταξίδεψαν στην Καλιφόρνια για να ζητιανέψουν χρήματα κ.λπ. από τα αδέρφια Κοχ. Μαριονέτες;" τουίταρε τον Αύγουστο του 2015.
Ο Τράμπ επέμενε ότι θα αυτοχρηματοδοτούσε την εκστρατεία του και θα μπορούσε να ξοδέψει όσα χρειαζόταν.
"Μέχρι το τέλος, θα έχω επενδύσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια", επέμενε κατά τη διάρκεια των δεύτερων γενικών εκλογικών συζητήσεων, μια εικόνα που επαναλαμβάνονταν σε όλο τον αγώνα. Έβαλε περίπου 46 εκατομμύρια δολάρια από τη τσέπη του κατά την "πρωτοβάθμια" προεκλογική αναμέτρηση, ένα μεγάλο μέρος σε δάνεια που τελικά χάρισε.
Οι ψηφοφόροι το λάτρεψαν. Θα τον αντάμειβαν με το χρίσμα των Ρεπουμπλικανών. Όμως μόλις εξασφάλισε την υποψηφιότητα, ο Τραμπ άλλαξε τον τόνο.
Με την Κλίντον ήρθε αντιμέτωπος με μία υποψήφια που διέθετε μια οργάνωση συλλογής κεφαλαίων, απαράμιλλη στην πολιτική. Η καμπάνια της μόνο έφτασε τα 510 εκατομμύρια δολάρια, και μαζί με εξωτερικές ομάδες που την υποστήριζαν, πρόβαλε 75% από τις περισσότερο από 500.000 εκπομπές και τηλεοπτικές διαφημίσεις σε εθνικό επίπεδο κατά την κούρσα των προεδρικών.
Ο Τράμπ αν και "αγκάλιασε" το μεγάλο κεφάλαιο, όπως μεγάλους υποστηρικτές της επιτροπής πολιτικής δράσης, συνδύασε επίσης ομάδες που τον υποστήριζαν. Όλα αυτά του επέφεραν ένα σχετικά πενιχρό ποσό 60 εκατομμυρίων δολαρίων έως και τις 19 Οκτωβρίου. Φλέρταρε με μεγάλους χορηγούς, όπως ο μεγιστάνας των καζίνο Sheldon Adelson. Οι προσωπικές του συνεισφορές μειώθηκαν και οι εκδηλώσεις συγκέντρωσης χρημάτων αυξήθηκαν. Οι χορηγοί απέκτησαν επιρροή.
Ο Νεοϋοργκέζος επενδυτής Robert Mercer και η κόρη του Rebekah, που επέβλεψε μία από τις αρχικές επιτροπές πολιτικής δράσης για την εισροή χορηγιών, έπεισε τον Τραμπ να αναμορφώσει την ηγεσία της εκστρατείας του, προσλαμβάνοντας εργαζόμενους με στενούς προς αυτόν δεσμούς. 
Τελικά ο Τραμπ ξόδεψε το σχετικά ασήμαντο ποσό των 66 εκατομμυρίων δολαρίων από δικά του χρήματα - περίπου 1$ σε κάθε 4$ χορηγίας από την καμπάνιά του. Ποτέ δεν "φλέρταρε" επιθετικά με χορηγούς όπως έκανε η Κλίντον και οι υποστηρικτές της.
Σύμφωνα με επίσημες πηγές της προεκλογικής εκστρατείας ο Τραμπ έλαβε τουλάχιστον 67 εκατομμύρια δολάρια από μικρομεσαίους "χορηγούς" του "ενός δολαρίου", που κανένας τους δεν πρόσφερε πάνω από 200 δολάρια. Πολλοί από αυτούς τους συνεισφέροντες αγόρασαν τα καπελάκια του Τραμπ, με την επιγραφή "Κάνουμε πάλι μεγάλη την Αμερική", αλλά και άλλα προϊόντα όπως το σετάκι των τριών κουμπιών με την επιγραφή "Η Χίλαρι στην Φυλακή" που πωλούνταν προς 6 δολάρια. 
Και η κατά πολύ ανώτερη μηχανή συρροής κεφαλαίων για την εκστρατεία της Κλίντον, που ενισχύθηκε από την λειτουργία της μεγαλύτερης και πλουσιότερης επιτροπής πολιτικής δράσης, δεν τα κατάφερε να σταματήσει την πορεία του Τραμπ προς το Λευκό Οίκο.

Το τεράστιο αβαντάζ των διαφημίσεων της Κλίντον
Ο Τραμπ καθ' όλη τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας βρέθηκε παραγκωνισμένος από την φαινομενικά ανεξάντλητη ροή των αγγελιών και των διαφημιστικών σποτ της Κλίντον και των "συμμάχων" της.
Στη Φλόριντα, ο νούμερο 1 στόχος στον διαφημιστικό πόλεμο της ομάδας Κλίντον, η Κλίντον και οι "σύμμαχοί" της έλαβαν περισσότερο από το 75% των πάνω από 121.000 τηλεοπτικών διαφημίσεων που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια των γενικών εκλογών, σύμφωνα με ανάλυση διαφημιστικών δεδομένων που παρείχε η εταιρεία προώθησης Kantar Media/CMAG στο Κέντρο Δημόσιας Ακεραιότητας (το αντίστοιχο ΕΣΡ).
Στις περισσότερες από τις "κρίσιμες" πολιτείες η ιστορία επαναλαμβάνονταν. Στο Οχάιο, η ομάδα Κλίντον απέσπασε περίπου 75% των 79.000 τηλεοπτικών διαφημιστικών που προβλήθηκαν στον προεκλογικό αγώνα, από τα μέσα Ιουνίου, μετά την λήξη των προκριματικών.
Στη Βόρεια Καρολίνα, η ομάδα Κλίντον βρέθηκε να "καταναλώνει" τα τρία τέταρτα των 63.000 διαφημίσεων του προεκλογικού αγώνα των προεδρικών, από τα μέσα Ιουνίου.
Και στην Πενσιλβανία η ομάδα Κλίντον ανέλαβε επίσης τα τρία τέταρτα των 58.000 διαφημίσεων. Η μόνη εξαίρεση ήταν το Ουισκόνσιν.
Στην πολιτεία "προπύργιο", ο Τραμπ και οι "σύμμαχοί" του απέσπασαν περίπου 60% των περίπου 10.000 τηλεοπτικών διαφημίσεων που προβλήθηκαν στην πολιτεία μεταξύ της 12 Ιουνίου και της 6 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την ανάλυση του Κέντρου Δημόσιας Ακεραιότητας και την Kantar Media/CMAG. Με έναρξη του διαφημιστικού πολέμου αστραπής... μετά τα μέσα του Σεπτέμβρη. 
Η Κλίντον που ποτέ δεν επισκέφθηκε το Ουισκόνσιν κατά την διάρκεια των γενικών εκλογών, και οι σύμμαχοί της δεν προέβαλαν διαφημίσεις στην τηλεόραση έως τις 29 Οκτωβρίου.
Την τελευταία φορά που το Ουισκόνσιν υποστήριξε υποψήφιο για τις προεδρικές εκλογές, ήταν όταν βρισκόταν ο Ρόναλντ Ρίγκαν στο ψηφοδέλτιο.
Αιχμή του δόρατος της Ρεπουμπλικανικής πίεσης υπήρξε η Diane Hendricks, η πλουσιότερη γυναίκα στο Ουισκόνσιν, που ξόδεψε σχεδόν 5,5 εκατομμύρια δολάρια σε μία επιτροπή πολιτικής δράσης που ξόδεψε εκατομμύρια σε διαφημιστικά στην πολιτεία της, επιτίθοντας την Κλίντον και τον Russ Feingold, τον δημοκρατικό υποψήφιο για την αμερικανική γερουσία. Και οι δύο έχασαν στο Ουισκόνσιν την ημέρα των εκλογών.
Ορισμένοι μεγάλη "δωρητές" άρχισαν μέσω επιτροπών πολιτικής δράσης, την Future 45 και μια ΜΚΟ που δεν αποκαλύπτει τους χορηγούς της, να βάζουν μπόλικο χρήμα σε διαφημίσεις του Τραμπ. Μεγάλη χορηγοί συμπεριλαμβανομένων των Adelson και Joe Ricketts, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της TD Ameritrade. Οι δύο ομάδες μαζί προέβαλαν περισσότερες από 9.000 διαφημιστικά σποτάκια στη Φλόριντα.
Επίσης ο Τραμπ ξεπέρασε κατά πολύ την Κλίντον στα "ελεύθερα" ΜΜΕ, με καλωδιακά κανάλια να μεταδίδουν ζωντανά τις ομιλίες του και δημοσιεύοντας κάθε tweet του στις ειδήσεις. Η προεκλογική εκστρατεία άρχισε να μετατρέπεται σε άσχημη προσωπική μονομαχία. "Φυλακίστε την" φώναζαν οι υποστηρικτές του στις ομιλίες του, αναφερόμενοι στη Κλίντον.
Η "φτωχή" του εκστρατεία βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στη λειτουργία προσέλευσης της εθνικής ρεμπουπλικανικής επιτροπής - μία στρατηγική που απέδωσε.
Αντίθετα η Κλίντον "πνίγηκε" στο χρήμα... Με τον πακτωλό χρημάτων που διέθετε δεν μπόρεσε να αφουγκραστεί τα θέλω και τα πιστεύω των ψηφοφόρων... Η Χίλαρι πίστευε ότι θα μπορούσε να εξαγοράσει τις εκλογές. Η τάση της για μυστικοπάθεια, είτε πρόκειται για συνομιλίες με στελέχη της Wall Street, είτε η "θωράκιση" της αλληλογραφίας του State Department από τη δημοσιότητα. Επίσης το Ίδρυμα Κλίντον που επιζητούσε στήριξη από υπέρ-πλούσιες και ανούσιες κυβερνήσεις της αλλοδαπής, ήθελε να την παρουσιάσει ότι αντιπροσώπευε δήθεν τα συμφέροντα εκείνων, που κάποτε αποκάλεσε με μισή καρδιά ως "καθημερινούς Αμερικανούς".
Εν τω μεταξύ επανειλημμένα ο Τραμπ την αποκαλούσε "ψεύτρα" που ενδιαφέρεται μονάχα για την πάρτη της... την δύναμή της και το κύρος της.
Άσχετα από τις "βρομιές" που κυκλοφόρησαν κατά του Τραμπ, όπως η υπερβολική υποτίμηση των πολιτικών του αντιπάλων, η υπερβολική παρουσίαση των φιλανθρωπικών του δραστηριοτήτων, η άρνησή του να δημοσιεύσει τις φορολογικές του δηλώσεις αλλά και ηχογράφηση της φωνής του την ώρα που περιέγραφε πως ασελγούσε σε γυναίκες... το πολιτικό σώμα τον πλαισίωσε, απορρίπτοντας την Κλίντον. 

Πηγή: time.com

Συνδεθείτε στη σελίδα μας στο Facebook

Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου

Κοινοποιήστε το:

 
Copyright © ANTIZITRO. Designed by OddThemes