ΣΚΙΕΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
Το κατώφλι των δικαστηρίων Πειραιά πέρασε, σήμερα το απόγευμα, ο 77χρονος κατηγορούμενος για τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας.
Παρουσία ισχυρής δύναμης λιμενικού βγήκε από το όχημα και μεταφέρθηκε στα γραφεία της Ε' τακτικής ανακρίτριας, όπου θα επιχειρήσει να εξηγήσει τι πραγματικά συνέβη πριν και μετά τη σύγκρουση των δύο σκαφών. Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος και συγγενής του, Αλέξανδρος Λυκουρέζος, παραιτήθηκε λόγω της στενής τους συγγένειας και συνήγορός του είναι πλέον ο Γιάννης Ηρειώτης. Ωστόσο παραμένει άγνωστο αν θα απολογηθεί ή αν θα ζητήσει νέα διορία, καθώς έχει αλλάξει συνήγορο υπεράσπισης.
Τέσσερις ημέρες μετά τη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα πληθαίνουν αντί να μειώνονται, ειδικά μετά τη διαρροή των όσων έχει καταθέσει ο 77χρονος χειριστής.
«Ημουν από δεξιά, έπρεπε η λάντζα να μου δώσει προτεραιότητα»
Οπως δημοσίευσε το Βήμα στην κατάθεση του ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφερόμενος στις κρίσιμες στιγμές πριν τη θανατηφόρα σύγκρουση είπε «ήμουν από δεξιά και ο καπετάνιος της λάντζας όφειλε να μου δώσει προτεραιότητα». Οπως ισχυρίστηκε στους λιμενικούς ο 77χρονος, εκείνος βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του ταχύπλοου. Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ήταν 21 μίλια και μπαίνοντας στο στενό Πέρδικας-Μονής δεν άλλαξε πορεία και ταχύτητα για δύο λόγους. Πρώτον επειδή ήταν από δεξιά, άρα ο καπετάνιος της λάντζας έπρεπε να του παραχωρήσει προτεραιότητα και δεύτερον για να μην προκαλέσει πανικό στον άλλο χειριστή, αλλάζοντας πορεία, και δεν του του δώσει τα περιθώρια να κάνει ελιγμούς για φύγει από την πορεία σύγκρουσης που ακολουθούσαν τα σκάφη. Νόμιζε μάλιστα πως ότι ο καπετάνιος της λάντζας με τους τουρίστες θα σταματούσε για να του δώσει προτεραιότητα, όταν όμως διαπίστωσε πως αυτό δεν έγινε, ήταν πλέον πολύ αργά και δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Ωστόσο στη συνέχεια της κατάθεσής του και όταν ρωτήθηκε γιατί κατάλαβε αργά πως βρισκόταν σε πορεία σύγκρουσης και έφτασε σε πολύ κοντινή απόσταση από το τουριστικό σκάφος μέχρι να αποφασίσει να κάνει κάποιον ελιγμό αποφυγής της σύγκρουσης, εκείνος φέρεται να απάντησε ότι είχε στραμμένη την προσοχή του στα δεξιά, για να διασφαλίσει ότι δεν θα μπει εκείνος στην πορεία κάποιου άλλου σκάφους. Ουσιαστικά επιμένει πως η μοιραία σύγκρουση οφείλεται σε λάθος χειρισμό του καπετάνιου της λάντζας.
Οι αυτόπτες μάρτυρες των διαψεύδουν
Οι μαρτυρίες πάντως ανθρώπων που είδαν το δυστύχημα, αλλά και όσων έφτασαν στο σημείο με παραπλέοντα σκάφη για να βοηθήσουν τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα, διαψεύδουν τον 77χρονο. Ορισμένοι κάνουν λόγο πως το μοιραίο ταχύπλοο είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα και ο χειριστής του δεν έκοψε καθόλου, ούτε έκανε κάποια κίνηση για να αποφύγει τη λάντζα. Ττονίζουν, κάτι που ομολόγησε και ο ίδιος, πως μετά τη σύγκρουση ο χειριστής του ταχύπλοου δεν προσέφερε την παραμικρή βοήθεια στους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα. Χαρακτηριστικά αναφέρουν «δεν έριξε ούτε ένα σωσίβιο», κάτι που όπως φαίνεται ήταν μοιραίο, αφού από την ιατροδικαστική εξέταση προκύπτει ότι τα θύματα έχασαν τη ζωή τους από πνιγμό.
«Δεν σταμάτησα γιατί ήμουν σε κατάσταση σοκ»
Ο ίδιος ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος υποστήριξε στην κατάθεσή του ότι μετά τη σύγκρουση με τη λάντζα είχε υποστεί σοκ. Στη συνέχεια κάλεσε δικούς του ανθρώπους και ενημέρωσε για το συμβάν. Μετά φρόντισε να μετεπιβιβάσει και να βγάλει στην ακτή τους συνεπιβάτες που ήταν μαζί του στο σκάφος και ότι ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα επάνω γιατί το ταχύπλοο, λόγω της σύγκρουσης, έμπαζε νερά.
Συγκεκριμένα ανέφερε πως μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, οι οποίοι μετέφεραν τους τέσσερις επιβάτες του ταχύπλοου στην θαλαμηγό ιδιοκτησίας γυναίκας από την Ελβετία. Παράλληλα ομολόγησε πως δεν κάλεσε ποτέ για τη διάσωση των ανθρώπων από τη λάντζα που είχαν πέσει στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξανδρος Λυκουρέζος ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης ότι αποσύρεται από την υπεράσπιση του 77χρονου για λόγους δεοντολογίας, καθώς ο χειριστής του ταχυπλόου είναι εξάδελφός του.
«Αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε»
Ο 77χρονος χειριστής κατέθεσε ακόμα πως πρώτα επικοινώνησε πρώτα με τους δικούς του και τους δικηγόρους του και ότι στη συνέχεια ο ίδιος τηλεφώνησε στις αρχές λέγοντας «αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε».
Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν
Το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα πήρε και πολιτικές προεκτάσεις, καθώς φήμες που κυκλοφόρησαν και ακούστηκαν τόσο στο νησί του Αργοσαρωνικού, αλλά αναπαράχθηκαν στα social media, περί παρουσίας υπουργών και πολιτικών προσώπων στο ταχύπλοο, οδήγησαν την κυβέρνηση να προχωρήσει σε διάψευση.
Ωστόσο τα ερωτήματα που προκύπτουν τόσα για τα αίτια που προκάλεσαν τη ναυτική τραγωδία, αλλά και όλα όσα ακολούθησαν αναζητούν απαντήσεις.
Ποιοι ήταν στο μοιραίο ταχύπλοο
Από τα μέχρι στιγμής συγκεντρωθέντα στοιχεία, προκύπτει ότι στο ταχύπλοο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” Τ. Αίγινας 171 επέβαιναν τα κάτωθι τέσσερα (04) άτομα:
Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 94, 302, 310 και 278 του Π.Κ., ήτοι συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί αύριο ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής.
Οι νεκροί
Από τους επιβαίνοντες στο βυθισθέν Ε/Γ–Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 ανασύρθηκαν νεκροί οι:
Οι τραυματίες
Από τους διασωθέντες του Ε/Γ – Τ/Ρ, τραυματίες είναι οι:
Οι διασωθέντες
Στο Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 επέβαιναν και διασώθηκαν και οι κάτωθι:
Το κατώφλι των δικαστηρίων Πειραιά πέρασε, σήμερα το απόγευμα, ο 77χρονος κατηγορούμενος για τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας.
Παρουσία ισχυρής δύναμης λιμενικού βγήκε από το όχημα και μεταφέρθηκε στα γραφεία της Ε' τακτικής ανακρίτριας, όπου θα επιχειρήσει να εξηγήσει τι πραγματικά συνέβη πριν και μετά τη σύγκρουση των δύο σκαφών. Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος και συγγενής του, Αλέξανδρος Λυκουρέζος, παραιτήθηκε λόγω της στενής τους συγγένειας και συνήγορός του είναι πλέον ο Γιάννης Ηρειώτης. Ωστόσο παραμένει άγνωστο αν θα απολογηθεί ή αν θα ζητήσει νέα διορία, καθώς έχει αλλάξει συνήγορο υπεράσπισης.
Τέσσερις ημέρες μετά τη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα πληθαίνουν αντί να μειώνονται, ειδικά μετά τη διαρροή των όσων έχει καταθέσει ο 77χρονος χειριστής.
«Ημουν από δεξιά, έπρεπε η λάντζα να μου δώσει προτεραιότητα»
Οπως δημοσίευσε το Βήμα στην κατάθεση του ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφερόμενος στις κρίσιμες στιγμές πριν τη θανατηφόρα σύγκρουση είπε «ήμουν από δεξιά και ο καπετάνιος της λάντζας όφειλε να μου δώσει προτεραιότητα». Οπως ισχυρίστηκε στους λιμενικούς ο 77χρονος, εκείνος βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του ταχύπλοου. Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ήταν 21 μίλια και μπαίνοντας στο στενό Πέρδικας-Μονής δεν άλλαξε πορεία και ταχύτητα για δύο λόγους. Πρώτον επειδή ήταν από δεξιά, άρα ο καπετάνιος της λάντζας έπρεπε να του παραχωρήσει προτεραιότητα και δεύτερον για να μην προκαλέσει πανικό στον άλλο χειριστή, αλλάζοντας πορεία, και δεν του του δώσει τα περιθώρια να κάνει ελιγμούς για φύγει από την πορεία σύγκρουσης που ακολουθούσαν τα σκάφη. Νόμιζε μάλιστα πως ότι ο καπετάνιος της λάντζας με τους τουρίστες θα σταματούσε για να του δώσει προτεραιότητα, όταν όμως διαπίστωσε πως αυτό δεν έγινε, ήταν πλέον πολύ αργά και δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Ωστόσο στη συνέχεια της κατάθεσής του και όταν ρωτήθηκε γιατί κατάλαβε αργά πως βρισκόταν σε πορεία σύγκρουσης και έφτασε σε πολύ κοντινή απόσταση από το τουριστικό σκάφος μέχρι να αποφασίσει να κάνει κάποιον ελιγμό αποφυγής της σύγκρουσης, εκείνος φέρεται να απάντησε ότι είχε στραμμένη την προσοχή του στα δεξιά, για να διασφαλίσει ότι δεν θα μπει εκείνος στην πορεία κάποιου άλλου σκάφους. Ουσιαστικά επιμένει πως η μοιραία σύγκρουση οφείλεται σε λάθος χειρισμό του καπετάνιου της λάντζας.
Οι αυτόπτες μάρτυρες των διαψεύδουν
Οι μαρτυρίες πάντως ανθρώπων που είδαν το δυστύχημα, αλλά και όσων έφτασαν στο σημείο με παραπλέοντα σκάφη για να βοηθήσουν τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα, διαψεύδουν τον 77χρονο. Ορισμένοι κάνουν λόγο πως το μοιραίο ταχύπλοο είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα και ο χειριστής του δεν έκοψε καθόλου, ούτε έκανε κάποια κίνηση για να αποφύγει τη λάντζα. Ττονίζουν, κάτι που ομολόγησε και ο ίδιος, πως μετά τη σύγκρουση ο χειριστής του ταχύπλοου δεν προσέφερε την παραμικρή βοήθεια στους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα. Χαρακτηριστικά αναφέρουν «δεν έριξε ούτε ένα σωσίβιο», κάτι που όπως φαίνεται ήταν μοιραίο, αφού από την ιατροδικαστική εξέταση προκύπτει ότι τα θύματα έχασαν τη ζωή τους από πνιγμό.
«Δεν σταμάτησα γιατί ήμουν σε κατάσταση σοκ»
Ο ίδιος ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος υποστήριξε στην κατάθεσή του ότι μετά τη σύγκρουση με τη λάντζα είχε υποστεί σοκ. Στη συνέχεια κάλεσε δικούς του ανθρώπους και ενημέρωσε για το συμβάν. Μετά φρόντισε να μετεπιβιβάσει και να βγάλει στην ακτή τους συνεπιβάτες που ήταν μαζί του στο σκάφος και ότι ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα επάνω γιατί το ταχύπλοο, λόγω της σύγκρουσης, έμπαζε νερά.
Συγκεκριμένα ανέφερε πως μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, οι οποίοι μετέφεραν τους τέσσερις επιβάτες του ταχύπλοου στην θαλαμηγό ιδιοκτησίας γυναίκας από την Ελβετία. Παράλληλα ομολόγησε πως δεν κάλεσε ποτέ για τη διάσωση των ανθρώπων από τη λάντζα που είχαν πέσει στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξανδρος Λυκουρέζος ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης ότι αποσύρεται από την υπεράσπιση του 77χρονου για λόγους δεοντολογίας, καθώς ο χειριστής του ταχυπλόου είναι εξάδελφός του.
«Αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε»
Ο 77χρονος χειριστής κατέθεσε ακόμα πως πρώτα επικοινώνησε πρώτα με τους δικούς του και τους δικηγόρους του και ότι στη συνέχεια ο ίδιος τηλεφώνησε στις αρχές λέγοντας «αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε».
Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν
Το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα πήρε και πολιτικές προεκτάσεις, καθώς φήμες που κυκλοφόρησαν και ακούστηκαν τόσο στο νησί του Αργοσαρωνικού, αλλά αναπαράχθηκαν στα social media, περί παρουσίας υπουργών και πολιτικών προσώπων στο ταχύπλοο, οδήγησαν την κυβέρνηση να προχωρήσει σε διάψευση.
Ωστόσο τα ερωτήματα που προκύπτουν τόσα για τα αίτια που προκάλεσαν τη ναυτική τραγωδία, αλλά και όλα όσα ακολούθησαν αναζητούν απαντήσεις.
- Γιατί το Λιμενικό δεν συνέλαβε αμέσως τον ιδιοκτήτη, τον χειριστή και τους επιβαίνοντες του ταχύπλοου. Υπενθυμίζεται πως ο 77χρονος χειριστής αμέσως μετά τη σύγκρουση φρόντισε να μετεπιβιβάσει του συνεπιβάτες του σε άλλο σκάφος, στη συνέχεια να πάει ο ίδιος στο σπίτι του (4 χλμ μακριά από το λιμάνι) και να ειδοποιήσει τις αρχές πως αυτός είχε εμπλακεί στη ναυτική τραγωδία.
- Ερωτήματα προκύπτουν και για τις ενέργειες του υπουργού Ναυτιλίας Θεοδωρή Δρίτσα. Γιατί ο υπουργός έσπευσε στην Αίγινα για την προανάκριση για το δυστύχημα και όχι για την επιχείρηση διάσωσης.
- Επιπλέον γιατί ο υπουργός ανακοίνωσε πρώτος τα ονόματα των τεσσάρων επιβαινόντων στο ταχύπλοο σε μέσο ενημέρωσης -ούτε καν σε επίσημη συνέντευξη Τύπου- όταν επί τρεις ημέρες παρέμεναν «επτασφράγιστο μυστικό» από το Λιμενικό;
- Γιατί ο κ.Δρίτσας έκανε δηλώσεις για την εμπειρία που διέθετε ο 77χρονος στο χειρισμό ταχύπλοου, όταν ο τελευταίος εμπλέκεται ή και προκάλεσε τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων. Μάλιστα απορία προκαλεί πώς ο υπουργός γνωρίζει ή ποιος τους έδωσε την πληροφορία για την εμπειρία ή και ικανότητα του 77χρονου, ο οποίος αν και αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας αναλάμβανε τη διακυβέρνηση ενός ταχύπλοου.
Ποιοι ήταν στο μοιραίο ταχύπλοο
Από τα μέχρι στιγμής συγκεντρωθέντα στοιχεία, προκύπτει ότι στο ταχύπλοο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” Τ. Αίγινας 171 επέβαιναν τα κάτωθι τέσσερα (04) άτομα:
Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 94, 302, 310 και 278 του Π.Κ., ήτοι συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί αύριο ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής.
- Βενετσιάνος Επαμεινώνδας - Παύλος, ετών 83
- Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80
- Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.
Οι νεκροί
Από τους επιβαίνοντες στο βυθισθέν Ε/Γ–Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 ανασύρθηκαν νεκροί οι:
- Τρίμης Στυλιανός, ετών 58, Κυβερνήτης
- Κατιφές Θεοδόσιος, ετών 44
- Κατιφέ Σεβαστή, ετών 5
- Cherednyk Jevgen, ετών 35, χωρίς να έχει επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.
Οι τραυματίες
Από τους διασωθέντες του Ε/Γ – Τ/Ρ, τραυματίες είναι οι:
- Γεωργιάδης Μιχαήλ, ετών 64
- Λαμπρακόπουλος Γεώργιος, ετών 26
- Λαμπρακόπουλος Μιχαήλ, ετών 16
- Σίδερης Αναστάσιος, ετών 28, καθώς και η
- Cherednyk Anastasiia, ετών 28, Ουκρανικής υπηκοότητας, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ.
Οι διασωθέντες
Στο Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 επέβαιναν και διασώθηκαν και οι κάτωθι:
- Πλούμπης Δημήτριος, ετών 36
- Xenika – Κατιφέ Olga, ετών 44
- Κατιφές Θεόδωρος, ετών 9
- Αναστασίου Αναστάσιος, ετών 42
- Αρκουζή Αλεξάνδρα, ετών 36
- Αναστασίου Αναστασία, ετών 6
- Μπενέκου Ελένη, ετών 20
- Μπρέγκου Ίλντα, ετών 21
- Χατζηδιάκος Άγγελος, ετών 20
- Σακελλαράκης Ιωάννης – Παναγιώτης, ετών 21
- Αναστασίου Ιωάννης, ετών 10
- Χρυσοβελώνη Αναστασία, ετών 32
- Γεωργιάδη Χρυσούλα, ετών 36
- Γεωργιάδη Δανάη, ετών 9
- Γεωργιάδης Κωνσταντίνος, ετών 37
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου
Δημοσίευση σχολίου