Big Brother για το λαθρεμπόριο καυσίμων στα βενζινάδικα

Όλοι οι εφοπλιστές έβγαλαν δισεκατομμύρια με λαθρεμπόριο πετρελαίου, με εμπόριο όπλων, ναρκωτικών και φοροδιαφυγή... αλλά το κράτος επικεντρώνει στα βενζινάδικα.

Ανένδοτο αγώνα... κατά της παραβατικότητας και του λαθρεμπορίου υγρών καυσίμων κηρύσσουν οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, χορηγώντας στη γενική γραμματεία Βιομηχανίας και την Ελληνική Αστυνομία δύο μυστικά οχήματα με καμουφλαρισμένα ρεζερβουάρ για τον έλεγχο των πειραγμένων αντλιών.

Την αναγγελία αυτή έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας Γιάννης Αληγιζάκης, στη διάρκεια εκδήλωσης του ΣΕΕΠΕ για τα 40 χρόνια λειτουργίας.

Στα γενέθλια του Συνδέσμου, που γιορτάστηκαν στο περιστύλιο του Ζαππείου παρουσία του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου, του αντιπροέδρου της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη, της βουλευτή και τομεάρχη Ανάπτυξης Ντόρας Μπακογιάννη και άλλων πολιτικών καθώς και κορυφαίων εκπροσώπων του κλάδου των πετρελαιοειδών, ο κ. Αληγιζάκης και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Ρομπέρτο Καραχάννας εξέφρασαν την πικρία του κλάδου και άσκησαν κριτική για τη διαχρονική έλλειψη πολιτικής αποφασιστικότητας στην πάταξη του λαθρεμπορίου.


Το «τυφλό» σύστημα εισροών-εκροών καυσίμων...


Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ ανήγαγε ως «υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα του κλάδου την παραβατικότητα» κι έστειλε σαφέστατο μήνυμα σε ό,τι αφορά στη βούληση των εταιριών για την παράνομη διακίνηση: «Δεν θα κάνουμε πίσω», τόνισε με έμφαση αναφερόμενος σε αντιδράσεις και πιέσεις που εκδηλώθηκαν από «μειοψηφία των πρατηριούχων, όταν ανακοινώσαμε τα αποτελέσματα έρευνας του ΕΜΠ για τις πειραγμένες αντλίες καυσίμων στα πρατήρια».

Ιδιαίτερη αίσθηση έκαναν οι αναφορές του κ. Αληγιζάκη και του κ. Καραχάννα πως «40 χρόνια μετά την ίδρυση του Συνδέσμου και ακόμη και σήμερα μιλάμε για παραβατικότητα, λαθρεμπορία και νοθεία». 

Τα στελέχη των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, χωρίς να παραγνωρίσουν την πρόοδο που έχει γίνει σήμερα και ιδίως από το σχέδιο που εκπονεί και αναπτύσσει η ΑΑΔΕ, άσκησαν κριτική στην πολιτεία για το «τυφλό» σύστημα εισροών-εκροών καυσίμων.

Όπως τόνισαν, αν και το έχουν εγκαταστήσει όλα τα βενζινάδικα και οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, εντούτοις δεν μπορούν να γίνουν διασταυρώσεις από τη γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων καθώς τα συστήματα εισροών-εκροών της αγοράς δεν είναι συνδεδεμένα με τον κεντρικό υπολογιστή της ΓΓΠΣ.

Μάλιστα, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΠΕ θύμισε ότι οι μηχανισμοί αυτοί θεσπίστηκαν το 2012, χωρίς να έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.


...και το λαθρεμπόριο στον Αργοσαρωνικό


Ο πρόεδρος του Συνδέσμου ήταν πιο σκληρός: «Με ευθύνη του κράτους δεν λειτουργούν τα συστήματα κατά της λαθρεμπορίας», θυμίζοντας και την τελευταία περίπτωση της οικολογικής καταστροφής στον Αργοσαρωνικό.

Μάλιστα, ο ίδιος έθιξε, με αφορμή το «Αγία Ζώνη ΙΙ», κι άλλο ένα σημαντικό θέμα που αφορά στους όρους της χορήγησης αδειών μεταφοράς ναυτιλιακών καυσίμων: «Οι επιλογές της αδειοδότησης οδηγούν στην απαξίωση της άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών». Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ εξήγησε λίγο αργότερα ότι η αναφορά του είχε να κάνει και με τις πιέσεις που ασκούνται από τους θεσμούς για ελαστικότερα κριτήρια χορήγησης αδειών.

Ο κ. Αληγιζάκης απέδωσε τη μη πάταξη του λαθρεμπορίου στην «έλλειψη αποφασιστικότητας της πολιτείας και του συντονισμού των συναρμόδιων υπουργείων». Ανέδειξε ταυτόχρονα και τη φοροεισπρακτική επιμονή: «Όταν συμφωνήσαμε την εξίσωση των ΕΦΚ του ντίζελ με το πετρέλαιο θέρμανσης, αν και περιορίστηκε το λαθρεμπόριο, εντούτοις η πολιτεία μετέτρεψε το μέτρο αυτό σε εισπρακτικό. Θέσπισε απαγορευτικά μέτρα για την επιστροφή του ΕΦΚ στους δικαιούχους καταναλωτές και τώρα μειώνει και το σχετικό κονδύλι του επιδόματος», περιέγραψε χαρακτηριστικά.


Έλεγχοι με χορηγία ΣΕΕΠΕ


Ο ΣΕΕΠΕ δήλωσε την αποφασιστικότητα των εταιριών-μελών του να στηρίξουν και με χρηματοδοτήσεις τις προσπάθειες του κράτους για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Έτσι, ανακοινώθηκε η χορηγία στη γενική γραμματεία Βιομηχανίας και την Ελληνική Αστυνομία για την απόκτηση ειδικά διασκευασμένου οχήματος που θα επισκέπτεται τα πρατήρια ελέγχοντας τις αντλίες. Σημειώνεται ότι η ΓΓΒ ήδη διαθέτει ένα τέτοιο «μυστικό» αυτοκίνητο. Ο ΣΕΕΠΕ θα χρηματοδοτήσει την προμήθεια και δεύτερου, ενώ πληροφορίες θέλουν να χορηγείται και η απόκτηση τρίτου, ώστε οι υπηρεσίες της γραμματείας και της ΕΛ.ΑΣ να κάνουν ελέγχους.


Δημήτρης Παπαδημητρίου - Ντόρα Μπακογιάννη


Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου, μιλώντας στην εκδήλωση, μετέφερε την απόφαση της κυβέρνησης να ενεργοποιήσει τους νόμους για την αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης καυσίμων, να συντονίσει τα συναρμόδια υπουργεία καθώς και τη σύσταση ειδικής ομάδας παρακολούθησης.

Τα πυρά της ΝΔ δέχτηκε η κυβέρνηση, καθώς η Ντόρα Μπακογιάννη, μιλώντας από το βήμα, σημείωσε ότι το 2013 είχαν γίνει 24.372 έλεγχοι, ενώ φέτος μόλις 2.850. Άσκησε επίθεση και με αφορμή την υπόθεση του Αργοσαρωνικού, ενώ επανέλαβε τις δεσμεύσεις του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη για τη μείωση της φορολογίας και τον απόλυτο έλεγχο της λαθρεμπορίας.


Η συμβολή του ΣΕΕΠΕ


Από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση του ΣΕΕΠΕ ξεχωρίζουν κι εκείνα της συμβολής των εταιριών πετρελαιοειδών στο κράτος και στην οικονομία.

Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη, το διάστημα 2000-2016, οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών προκατέβαλαν στο κράτος φόρους και δασμούς ύψους 52 δισ. ευρώ. Για την ίδια περίοδο, κατέβαλαν 2 δισ. ευρώ σε αμοιβές και εργοδοτικές εισφορές, ενώ απασχολούν άμεσα 1.700 εργαζόμενους και έμμεσα 40.000.

Οι επενδύσεις ανήλθαν στο 1,2 δισ. ευρώ την προαναφερόμενη περίοδο, εκ των οποίων τα 140 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια κατά τα οποία οι εταιρίες είχαν ζημίες.

Στα 100 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι επενδύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.
Πηγή: euro2day.gr


Στο σημείο αυτό καλό είναι να θυμηθούμε τις δηλώσεις του Γ. Σούρλα:

Πηγή: magnesianews.gr

Το γεγονός ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων, που εκτιμάται ότι σημαίνει απώλεια εσόδων 1 δις Ευρώ ετησίως, έμεινε στο απυρόβλητο των δανειστών, αλλά και των κυβερνήσεων της Ελλάδας, επισήμανε στο «Ράδιο Ένα 102,5» ο Γιώργος Σούρλας πρώην υπουργός και Γ.Γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Ο ίδιος έκανε λόγο για ένοχη σιωπή των πολιτικών με ανταλλάγματα, κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα ότι έχει πλέον βεβαρημένο ποινικό πολιτικό μητρώο και ζήτησε από τον κ. Μητσοτάκη να φέρει το θέμα στη Βουλή με πρόσκληση στους εκπροσώπους των κομμάτων.


«Δεν υπάρχει πολιτική βούληση»



Με αφορμή την πρόσφατη ρύπανση του Σαρωνικού και το γεγονός ότι το πλοίο που έκανε απάντληση της πετρελαιοκηλίδας, είχε 100 τόνους λαθραίο πετρέλαιο, ο Γιώργος Σούρλας τόνισε ότι ασχολείται εδώ και 12 χρόνια με τα νοθευμένα καύσιμα που προμηθεύονται οι Ένοπλες Δυνάμεις. Όπως είπε, από τότε που το Ελληνικό Δημόσιο αποφάσισε την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, έχουν περάσει 12 χρόνια, έγιναν τρεις μελέτες που μπήκαν στο αρχείο, ακόμη δεν έχουν βγει υπουργικές αποφάσεις και δεν έχει εγκατασταθεί ένα σύστημα εισροών και εκροών, που διαθέτουν όλες οι γύρω χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία, Τουρκία), τονίζοντας ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει πολιτική βούληση για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο, αλλά μια ένοχη σιωπή.

Ο κ. Σούρλας στάθηκε στο γεγονός ότι οι δανειστές δεν ζήτησαν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η Ελληνική κυβέρνηση να κάνει εφαρμογή όλων εκείνων των ρυθμίσεων που εξασφαλίζουν το αδιάβλητο στη διακίνηση των καυσίμων.


«Στα Ελληνικά Πετρέλαια δεν έγινε καμία περικοπή»



«Δεν έγινε κουβέντα γι’ αυτό, παρά κόπηκαν μισθοί και συντάξεις. Στα Ελληνικά Πετρέλαια που ανήκουν 60% στον κ. Λάτση και 40% στο Ελληνικό Δημόσιο, είχα διαβάσει προ δύο ετών ότι ένας οδηγός έπαιρνε 5.500 €, ένας νυχτοφύλακας 4.500 € και δεν έγινε καμία περικοπή μισθών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Σούρλα, οι λαθρέμποροι της Ελλάδος, είναι διεθνείς λαθρέμποροι. Όπως είπε, αυτοί που προμηθεύουν καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις, προμηθεύουν καύσιμα και στο ΝΑΤΟ, είναι φοβερά κυκλώματα και ο ίδιος θλίβεται που ακόμη δεν υπάρχει πολιτική βούληση.

Ο πρώην υπουργός είπε ότι λυπάται για το θέμα που διαιωνίζεται, θα συνεχίσει τον αγώνα του και τόνισε ότι το ερώτημα που μπαίνει είναι γιατί οι δανειστές δεν έβαλαν περιορισμούς και χρονοδιάγραμμα πάταξης του λαθρεμπορίου των καυσίμων και γιατί έμειναν ανέπαφα από περικοπές μισθών, τα ΕΛ.ΠΕ.


«Έχει πολιτικό ποινικό μητρώο»



Ο πρώην υπουργός εκτίμησε ότι σε χρόνο μηδέν μπορούν να πατάξουν τα κυκλώματα και τόνισε είναι κρίμα που και αυτή η κυβέρνηση δεν έκανε κάτι προς αυτή την κατεύθυνση, με έναν πρωθυπουργό σε ένα κόμμα που ο ίδιος δεν ανήκει και που δεν είχε βεβαρημένο παρελθόν.

«Τώρα, έχει πολύ βαρύ ποινικό πολιτικό μητρώο ο κ. Τσίπρας, γιατί μας επανέφερε ξανά στην εποχή του Κοσκωτά. Έβαλε στην πρώτη πολιτική γραμμή έναν «αμαρτωλό» υπουργό τον κ. Ρουμελιώτη – που ήταν από τους βασικούς παράγοντες του σκανδάλου Κοσκωτά – κάνοντάς τον διοικητή σε τράπεζα, ενώ πήρε ως σύμβουλό του έναν δικηγόρο, που είχε πάρει τα χρήματα από τον Κοσκωτά και τα έδωσε στον Κουτσόγιωργα, τον Μαντζουράνη», δήλωσε ο κ. Σούρλας.

Ο ίδιος χαρακτήρισε θλιβερά αυτά τα φαινόμενα και ανέφερε ότι υπάρχει μια απαράδεκτη συμπεριφορά απ’ όλα τα κόμματα, αν και συμπλήρωσε ότι δεν περίμενε κάτι από τις κυβερνήσεις, διότι αν ήταν να κάνουν κάτι, θα το είχαν κάνει στο παρελθόν.

Ο κ. Σούρλας τόνισε ότι ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυρ. Μητσοτάκης οφείλει να φέρει το θέμα του λαθρεμπορίου στη Βουλή, για να ανοίξει το θέμα και να καλέσει τους εκπροσώπους των κομμάτων για να τελειώνει αυτό το φαινόμενο.



Απώλειες 1 δις €


Όταν ο κ. Σούρλας ήταν Γ.Γ. στο υπουργείο Δικαιοσύνης (2012-2013), είχε υπολογίσει, με βάση τα στοιχεία, ότι γενικότερα οι απώλειες εσόδων, ξεπερνούν τα 15 δις € ετησίως και από το λαθρεμπόριο καυσίμων το 1 δις Ευρώ.

«Την εποχή εκείνη, ο κ. Παπαδήμας που ήταν πρωθυπουργός, είπε πει από το βήμα της Βουλής, ότι οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο, ξεπερνούν το 1 δις Ευρώ. Θυμάμαι μια παράσταση που μου προκάλεσε μεγάλη στενοχώρια, όταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, με μια ηρεμία, επέστρεψε στο πρωθυπουργικό έδρανο, να βρίσκονται εκεί, αρχηγοί κομμάτων και βουλευτές, που το άκουσαν… με νηφαλιότητα, λες και δεν είναι κάτι σημαντικό και η ιστορία , να σταματάει εκεί», δήλωσε ο πρώην υπουργός, που εκτίμησε ότι έπρεπε να είχε σημάνει συναγερμός.

Ο ίδιος είπε ότι γνώριζε πράγματα και καταστάσεις, περίμενε την αντίδραση αυτή των πολιτικών, διότι οι λαθρέμποροι αυτοί μπαινοβγαίνουν και χρηματοδοτούν τα κόμματα, οι ηγέτες του τόπου τους γνωρίζουν πολύ καλά «διότι αν δεν τους γνωρίζουν υπάρχει πρόβλημα και προκαλείται μεγαλύτερη ανησυχία για τον τόπο».


«Ρύπανση της Δημοκρατίας»


Ο κ. Σούρλας δήλωσε ότι βλέπει μια ένοχη σιωπή από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων και δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «δεν πρόκειται για τη ρύπανση του Σαρωτικού, αλλά για τη ρύπανση της δημοκρατίας», προσθέτοντας ότι μπαίνουν σοβαρά ζητήματα που θέλουν απάντηση.

Όπως εξήγησε, υπάρχει ένοχη σιωπή εκ μέρους των πολιτικών που έχει τα ανταλλάγματά της, όπως χρηματοδότηση των κομμάτων, προεκλογικών αγώνων των υποψηφίων βουλευτών, στήριξη πολιτών γενικότερα και ενίσχυση των ταμείων κάποιων παραγόντων. Όπως είπε, δεν είναι δυνατόν να μην γνωρίζουν ποιοί είναι λαθρέμποροι.

Παραθέτοντας ένα παράδειγμα τόνισε ότι όταν ήταν Γραμματέας του υπουργείου είχε πληροφορηθεί ότι έγινε λαθρεμπόριο καυσίμων από δύο δεξαμενόπλοια. Όπως είπε, ο εφοπλιστής πρωτόδικα καταδικάστηκε, αλλά στη συνέχεια, που είχε φύγει από τη θέση, εκτίμησε ότι η υπόθεση μπήκε στο αρχείο.

«Εδώ μπαίνουν πολύ μεγάλα θέματα. Πρωτόδικα ο εφοπλιστής καταδικάστηκε, δεσμεύτηκαν τα καράβια του για λαθρεμπόριο. Στη συνέχεια η υπόθεση μπήκε στο αρχείο και τα πλοία απελευθερώθηκαν», ανέφερε και διερωτήθηκε ότι υπάρχει θέμα στη Δικαιοσύνη, όταν βλέπει ότι σε δύο βαθμούς, υπάρχουν αυτές οι αντιθέσεις. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι, αφού υπήρχε ατό το ιστορικό, έπρεπε οι λιμενικές και αυτές της δίωξης του λαθρεμπορίου να παρακολουθούν τη δράση του συγκεκριμένου εφοπλιστή – λαθρέμπορου.


«Υπάρχει ειδικό σκάφος που παρακολουθεί το λαθρεμπόριο δεν τέθηκε σε λειτουργία»


Αναφορικά με την περίπτωση του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», που φόρτωσε μαζούτ και πετρέλαιο από τα Ελληνικά Πετρέλαια, ζήτησε να απαντηθεί το ερώτημα για λογαριασμό ποιού, γινόταν αυτή η μεταφορά, κάτι που μπορεί να φανεί άμεσα από το δελτίο αποστολής του φορτίου.

Ο πρώην υπουργός τόνισε ότι το λαθρεμπόριο γίνεται από συγκεκριμένους ομίλους και χαρακτήρισε τραγική την προμήθεια που έγινε από το Ελληνικό Δημόσιο 7-8 χρόνια πριν, ενός ειδικού σκάφους που παρακολουθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων στα πλωτά μέσα, το οποίο μάλιστα ακόμη δεν τέθηκε σε λειτουργία αν και κόστισε 1,5 εκ. Ευρώ!


 
Συνδεθείτε στη σελίδα μας στο Facebook, Twitter και Linkedin


Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου


Κοινοποιήστε το:

 
Copyright © ANTIZITRO. Designed by OddThemes