653 πλοία ναυπηγούν οι εφοπλιστές σε Κορέα και Κίνα, ένα στην Ελλάδα
Οι Ελληνες εφοπλιστές, παρά την οικονομική κρίση, συνεχίζουν να ανανεώνουν το στόλο τους, καθώς σήμερα ναυπηγούν ανά τον κόσμο, με προτίμηση στη Ν. Κορέα και την Κίνα, 654 νέα πλοία. Μόνο ένα από αυτά ναυπηγείται στην Ελλάδα.
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Πρώτη στη λίστα της προτίμησης των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκεται η Ν. Κορέα, δεύτερη η Κίνα και ακολουθούν με μεγάλη διαφορά από τις δύο πρώτες χώρες η Ιαπωνία, η Ινδία και αμέσως μετά οι Φιλιππίνες. Οσο για τα δικά μας ναυπηγεία, βρίσκονται τελείως έξω από το παιχνίδι των παραγγελιών, αφού μόνο ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ναυπηγείται στη χώρα μας.
Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε πρόσφατα η εταιρεία χρηματοδοτικών συμβούλων ναυτιλίας XRTC, οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται στις 654, με συνολική χωρητικότητα 63,2 εκατ. τόνους.
Βάσει της έρευνας, στην Κορέα ναυπηγούνται 310 πλοία με συνολική χωρητικότητα 31,7 εκατ. τόνους που αντιπροσωπεύουν το 47,4% του συνόλου των παραγγελιών, 297 στην Κίνα χωρητικότητας 28,5 εκατ. τόνων που αντιπροσωπεύουν το 45,4% των παραγγελιών παγκόσμια, 22 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 1,3 εκατ. τόνων, 14 στην Ινδία, χωρητικότητας 902 χιλιάδων τόνων, 2 στις Φιλιππίνες χωρητικότητας 359 χιλιάδων τόνων, 8 στο Βιετνάμ χωρητικότητας 264 χιλιάδων τόνων και 1 στην Ελλάδα, χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Κορέας ήταν ανέκαθεν τα αγαπημένα των Ελλήνων εφοπλιστών και αυτά επέλεγαν για να παραγγείλουν τα πλοία τους.
Το 2007, όμως, επειδή οι παραγγελίες των νέων πλοίων είχαν αυξηθεί κατά πολύ, ο χρόνος παράδοσής τους διπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα οι πλοιοκήτες, ανάμεσά τους και οι Ελληνες εφοπλιστές, να στραφούν σε άλλα ναυπηγεία, με αυτά της Κίνας να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος.
Η αλλαγή αυτή είχε αποτέλεσμα να «ξεφυτρώσουν» δεκάδες καινούργια ναυπηγεία στην Κίνα, που τα τελευταία χρόνια επένδυσε στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας.
Εξάλλου, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της έρευνας της XRTC, η διαφορά που τη χωρίζει από τη Ν. Κορέα είναι πολύ μικρή, καθώς μόνο 13 πλοία περισσότερα έχουν παραγγείλει οι Ελληνες πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία της Ν. Κορέας.
Μέχρι σήμερα, όπως έλεγε στην «Ε» ναυτιλιακός παράγων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούσαν περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όμως, έχουν ξεκινήσει και τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου(LNG) γιατί προσδοκούν οφέλη από τη συγκεκριμένη αγορά.
Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται σήμερα από 3.848 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 7,7% του παγκόσμιου στόλου.
Οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν σημαίες της Λιβερίας και των νήσων Μάρσαλ
Συνεχίζουν να γυρνούν την πλάτη στο ελληνικό νηολόγιο οι Έλληνες εφοπλιστές και οι ξένες ναυτιλιακές εταιρείες, με έδρα την Ελλάδα. Από το Μάρτιο, οπότε και παρουσιάστηκε το νέο εθνικό νηολόγιο, οι αιτήσεις ανέρχονται κοντά στις 10.
Της Βάσως Βεγιάζη
Ο αριθμός αυτός καταδεικνύει, με τον πλέον εμφατικό τρόπο, ότι οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να μην προτιμούν την ελληνική σημαία. Τι κι αν το νέο εθνικό νηολόγιο προτάσσει την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τη μείωση των απαιτούμενων υπογραφών, Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να προτιμούν σημαίες χωρών, όπως η Λιβερία και προσφάτως η Λιβύη!
Ενδεικτικό είναι ότι, αν και ο ελληνόκτητος στόλος κατέχει την 1η θέση παγκοσμίως με 3.760 πλοία ελληνικών συμφερόντων (αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας), ωστόσο μόλις τα 862 πλοία (23%) φέρουν την ελληνική σημαία.
Mόλις 10 οι αιτήσεις στο νέο εθνικό νηολόγιο
Γι΄αυτό το λόγο μετέβη στο Λονδίνο, όπου και συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) Χαράλαμπο Φαφαλιό, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης. Ο υπουργός Ναυτιλίας κάλεσε του εφοπλιστές να ενισχύσουν την ελληνική σημαία, αλλά και να καταθέσουν προτάσεις που θα την καταστήσουν ανταγωνιστικότερη.
Έως πρότινος η διαδικασία για τη νηολόγηση, στην ελληνική σημαία, ενός πλοίου ήταν αρκετά χρονοβόρα και δαιδαλώδης, καθώς εμπλέκονταν τρία υπουργεία. Συγκεκριμένα, χρειάζονταν 34 υπογραφές από 3 υπουργεία, με το μέσο χρόνο έκδοσης μιας εγκριτικής πράξης νηολόγησης να ανέρχεται από 5 έως 6 μήνες.
Σήμερα, οι υπογραφές για την έκδοση εγκριτικής πράξης μειώθηκαν σε 9, ενώ ο χρόνος έκδοσης σε 10-15 ημέρες, πλέον του χρόνου δημοσίευσης στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του ελληνικού νηολογίου, οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν δεν είναι αρκετές. Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι «η ελληνική σημαία είναι ακριβή», πέρα από την κρίση που διέπει τον ναυτιλιακό κλάδο, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Συνοπτικά, μόλις τα 862 πλοία, έναντι συνόλου 3.760 ελληνικών συμφερόντων, άνω των 1000 κοχ, φέρουν την ελληνική σημαία. Το νούμερο αυτό αποκτά επιπρόσθετη σημασία, εάν αναλογιστεί κανείς ότι, το 2008, ελληνική σημαία έφεραν 980 πλοία και το 2009 1.121 πλοία.
Με βάση τον αριθμό των πλοίων, πάνω από το 91,5% του ελληνόκτητου στόλου συγκεντρώνεται σε επτά νηολόγια. Σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), που αφορούν σε πλοία μεγαλύτερα των 1.000 κοχ, ο ελληνόκτητος στόλος προτιμά τα νηολόγια της Ελλάδος, της Λιβερίας, της Μάλτας, των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, των Μπαχαμών και της Κύπρου.
Εκτιμάται ότι περίπου 60.000 εργαζόμενοι απασχολούνται σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και έως 140.000 εργαζόμενοι, σε συναφείς με τη ναυτιλία, κλάδους. Η συμβολή του κλάδου στην εγχώρια οικονομία ανέρχεται στο 4,3% επί του ΑΕΠ το 2010, από 2,4 % το 2000.
Οι Ελληνες εφοπλιστές, παρά την οικονομική κρίση, συνεχίζουν να ανανεώνουν το στόλο τους, καθώς σήμερα ναυπηγούν ανά τον κόσμο, με προτίμηση στη Ν. Κορέα και την Κίνα, 654 νέα πλοία. Μόνο ένα από αυτά ναυπηγείται στην Ελλάδα.
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Πρώτη στη λίστα της προτίμησης των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκεται η Ν. Κορέα, δεύτερη η Κίνα και ακολουθούν με μεγάλη διαφορά από τις δύο πρώτες χώρες η Ιαπωνία, η Ινδία και αμέσως μετά οι Φιλιππίνες. Οσο για τα δικά μας ναυπηγεία, βρίσκονται τελείως έξω από το παιχνίδι των παραγγελιών, αφού μόνο ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ναυπηγείται στη χώρα μας.
Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε πρόσφατα η εταιρεία χρηματοδοτικών συμβούλων ναυτιλίας XRTC, οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται στις 654, με συνολική χωρητικότητα 63,2 εκατ. τόνους.
Βάσει της έρευνας, στην Κορέα ναυπηγούνται 310 πλοία με συνολική χωρητικότητα 31,7 εκατ. τόνους που αντιπροσωπεύουν το 47,4% του συνόλου των παραγγελιών, 297 στην Κίνα χωρητικότητας 28,5 εκατ. τόνων που αντιπροσωπεύουν το 45,4% των παραγγελιών παγκόσμια, 22 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 1,3 εκατ. τόνων, 14 στην Ινδία, χωρητικότητας 902 χιλιάδων τόνων, 2 στις Φιλιππίνες χωρητικότητας 359 χιλιάδων τόνων, 8 στο Βιετνάμ χωρητικότητας 264 χιλιάδων τόνων και 1 στην Ελλάδα, χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Κορέας ήταν ανέκαθεν τα αγαπημένα των Ελλήνων εφοπλιστών και αυτά επέλεγαν για να παραγγείλουν τα πλοία τους.
Το 2007, όμως, επειδή οι παραγγελίες των νέων πλοίων είχαν αυξηθεί κατά πολύ, ο χρόνος παράδοσής τους διπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα οι πλοιοκήτες, ανάμεσά τους και οι Ελληνες εφοπλιστές, να στραφούν σε άλλα ναυπηγεία, με αυτά της Κίνας να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος.
Η αλλαγή αυτή είχε αποτέλεσμα να «ξεφυτρώσουν» δεκάδες καινούργια ναυπηγεία στην Κίνα, που τα τελευταία χρόνια επένδυσε στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας.
Εξάλλου, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της έρευνας της XRTC, η διαφορά που τη χωρίζει από τη Ν. Κορέα είναι πολύ μικρή, καθώς μόνο 13 πλοία περισσότερα έχουν παραγγείλει οι Ελληνες πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία της Ν. Κορέας.
Μέχρι σήμερα, όπως έλεγε στην «Ε» ναυτιλιακός παράγων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούσαν περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όμως, έχουν ξεκινήσει και τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου(LNG) γιατί προσδοκούν οφέλη από τη συγκεκριμένη αγορά.
Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται σήμερα από 3.848 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 7,7% του παγκόσμιου στόλου.
Πηγή: enet.gr
Οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν σημαίες της Λιβερίας και των νήσων Μάρσαλ
Συνεχίζουν να γυρνούν την πλάτη στο ελληνικό νηολόγιο οι Έλληνες εφοπλιστές και οι ξένες ναυτιλιακές εταιρείες, με έδρα την Ελλάδα. Από το Μάρτιο, οπότε και παρουσιάστηκε το νέο εθνικό νηολόγιο, οι αιτήσεις ανέρχονται κοντά στις 10.
Της Βάσως Βεγιάζη
Ο αριθμός αυτός καταδεικνύει, με τον πλέον εμφατικό τρόπο, ότι οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να μην προτιμούν την ελληνική σημαία. Τι κι αν το νέο εθνικό νηολόγιο προτάσσει την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τη μείωση των απαιτούμενων υπογραφών, Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να προτιμούν σημαίες χωρών, όπως η Λιβερία και προσφάτως η Λιβύη!
Ενδεικτικό είναι ότι, αν και ο ελληνόκτητος στόλος κατέχει την 1η θέση παγκοσμίως με 3.760 πλοία ελληνικών συμφερόντων (αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας), ωστόσο μόλις τα 862 πλοία (23%) φέρουν την ελληνική σημαία.
Mόλις 10 οι αιτήσεις στο νέο εθνικό νηολόγιο
Γι΄αυτό το λόγο μετέβη στο Λονδίνο, όπου και συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) Χαράλαμπο Φαφαλιό, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης. Ο υπουργός Ναυτιλίας κάλεσε του εφοπλιστές να ενισχύσουν την ελληνική σημαία, αλλά και να καταθέσουν προτάσεις που θα την καταστήσουν ανταγωνιστικότερη.
Έως πρότινος η διαδικασία για τη νηολόγηση, στην ελληνική σημαία, ενός πλοίου ήταν αρκετά χρονοβόρα και δαιδαλώδης, καθώς εμπλέκονταν τρία υπουργεία. Συγκεκριμένα, χρειάζονταν 34 υπογραφές από 3 υπουργεία, με το μέσο χρόνο έκδοσης μιας εγκριτικής πράξης νηολόγησης να ανέρχεται από 5 έως 6 μήνες.
Σήμερα, οι υπογραφές για την έκδοση εγκριτικής πράξης μειώθηκαν σε 9, ενώ ο χρόνος έκδοσης σε 10-15 ημέρες, πλέον του χρόνου δημοσίευσης στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του ελληνικού νηολογίου, οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν δεν είναι αρκετές. Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι «η ελληνική σημαία είναι ακριβή», πέρα από την κρίση που διέπει τον ναυτιλιακό κλάδο, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Συνοπτικά, μόλις τα 862 πλοία, έναντι συνόλου 3.760 ελληνικών συμφερόντων, άνω των 1000 κοχ, φέρουν την ελληνική σημαία. Το νούμερο αυτό αποκτά επιπρόσθετη σημασία, εάν αναλογιστεί κανείς ότι, το 2008, ελληνική σημαία έφεραν 980 πλοία και το 2009 1.121 πλοία.
Με βάση τον αριθμό των πλοίων, πάνω από το 91,5% του ελληνόκτητου στόλου συγκεντρώνεται σε επτά νηολόγια. Σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), που αφορούν σε πλοία μεγαλύτερα των 1.000 κοχ, ο ελληνόκτητος στόλος προτιμά τα νηολόγια της Ελλάδος, της Λιβερίας, της Μάλτας, των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, των Μπαχαμών και της Κύπρου.
Εκτιμάται ότι περίπου 60.000 εργαζόμενοι απασχολούνται σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και έως 140.000 εργαζόμενοι, σε συναφείς με τη ναυτιλία, κλάδους. Η συμβολή του κλάδου στην εγχώρια οικονομία ανέρχεται στο 4,3% επί του ΑΕΠ το 2010, από 2,4 % το 2000.
Πηγή: metaforespress.gr
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου
Δημοσίευση σχολίου